Specjaliści odpowiedzialni za wypełnianie stron internetowych przydatnymi treściami, które przyciągną ludzi przy sprzedaży produktów i usług firmy, poszukują dobrych tekstów.
Praca copywritera jest uważana za „wolną”, ponieważ otrzymuje on zlecenia albo w firmie, albo bezpośrednio od klienta. Freelancer sam ustala dni i godziny pracy, ale musi umieć zorganizować swoją pracę, kto nie wie, że należy przestrzegać reżimu i dyscypliny. Nie może się zrelaksować: jeśli przyjmie mało zleceń, nie będzie w stanie zarobić wystarczająco dużo.
Tak działają prawie wszystkie strony internetowe. Zamieszczają informacje, które zwiększają ruch i popularność stron elektronicznych. Kto jest dobrym copywriterem? A czym zajmuje się ten specjalista? Opis zawodu jest prosty: pisze teksty na strony internetowe, które zainteresują czytelnika, zmuszą go do otwarcia kolejnego artykułu. Aby odnieść sukces, specjalista musi mieć pozytywne recenzje i portfolio. Każdy copywriter ma swój własny styl prezentowania informacji w artykule. Jest nawet przykład odpływu odwiedzających na bloga, ze względu na to, że po prostu zmienił się autor i blog stał się mniej interesujący. Najczęściej jest to praca zdalna. W internecie można znaleźć różne oferty pracy zdalnej dla copywriterów – ale naprawdę dobry pracownik jest na wagę złota.

Copywriter wykonuje trzy główne rodzaje pracy
- Copywriting to pisanie treści informacyjnych, w tym opisów produktów dla organizacji lub jej poszczególnych oddziałów. Teksty są napisane własnymi słowami, ponieważ autor zna już podstawowe informacje, rozumie temat i studiuje informacje dodatkowe. Informacje o konkretnej firmie będą unikalne dla każdego indywidualnego przypadku.
- SEO copywriting to pisanie tekstów „sprzedażowych”. Copywriter dobiera takie słowa, które mogą sprawić, że czytelnik kupi produkt lub przynajmniej się nim zainteresuje. To osobna „sztuka”, która wymaga znajomości podstaw marketingu, a także promocji w Internecie. Powstały materiał tekstowy powinien spodobać się klientowi i jego potencjalnym nabywcom.
- Przepisywanie to przedstawienie jednego lub kilku tekstów w unikalnym formacie, nie oznacza to, że trzeba je bezmyślnie przepisywać. Dobrej jakości treści uzyskamy, jeśli specjalista najpierw zapozna się z oryginalnym źródłem, zagłębiając się w temat. Nie powtórzy błędów autora artykułu źródłowego i nie pozwoli na własne, które mogą zniekształcić sens tematu, nad którym pracuje.
Copywriterzy przy wyborze zamówienia biorą pod uwagę następujące parametry:
- Temat tekstu;
- Ilość tekstów (w jednym zamówieniu może być kilka);
- Objętość wyrażona liczbą symboli: niektóre giełdy oferują liczenie liczby symboli ze spacjami, inne – bez spacji. Warto zwrócić na to uwagę;
- Jaka jest opłata za realizację zamówienia i konkretna stawka (koszt 1000 symboli);
- Czas realizacji zamówienia;
- Źródła informacji (nie zawsze są wskazane).
Unikalność tekstu weryfikowana jest na różnych stronach, z których każda wykorzystuje własne algorytmy (bazy danych, wyniki weryfikacji różnią się). Parametry analizy SEO nie są określone we wszystkich przypadkach. Jest to procent wody w tekście, częstotliwość słów, poziom mdłości, który opisuje znudzenie, które pojawia się u czytelnika podczas czytania.
Jak zdobyć zawód
Nauka zawodu copywritera nie przypomina standardowej procedury opanowania nowej specjalizacji. Istnieją kursy copywritingu, ale przydadzą się tym, którzy już spróbowali swoich sił i zdali sobie sprawę, że chcą stać się lepsi, w tym celu muszą znać wszystkie zawiłości pracy. Najpierw posłuchaj siebie – czy lubisz pisać teksty, czy udało Ci się pisać małe wypracowania szkolne, czy masz do tego predyspozycje.
Najniżej opłacane zlecenia otrzymują nowicjusze, ale to nie jest złe: nie wszędzie płaci się za nauczenie się czegoś nowego. Nie powinieneś się denerwować, ale zostanie rozwinięta niezbędna wiedza i umiejętności, które pomogą ci rozwijać się w zawodzie.
Plusy i minusy zawodu
Do zalet tego zawodu należą:
- Sam specjalista ustala minimalny i maksymalny poziom miesięcznych zarobków;
- Możesz pracować zdalnie;
- Praca jest odpowiednia jako dodatkowe źródło dochodu;
- Realizowany jest potencjał twórczy;
- Samodzielność i niezależność.
Wady zawodu to:
- Niskie zarobki przy niewystarczającej wytrwałości;
- Kryzys twórczy, stres;
- Siedzący tryb życia;
- Czasami trzeba pracować na wakacjach.
Rodzaj zatrudnienia
Copywriterzy są samozatrudnionymi obywatelami, sami wybierają sobie godziny pracy, opierając się jedynie na ilości swoich zleceń i terminie. Nie możesz odkładać zlecenia do tego momentu – w ostatniej chwili może pojawić się poważna usterka, której copywriter po prostu nie zdąży naprawić.
Wymagania dla copywritera
Na specjalistów nakładane są następujące wymagania:
- Wytrwałość. Copywriting to długotrwała praca przy laptopie lub komputerze osobistym;
- Alfabetyzacja. Bez umiejętności kompetentnego wyrażania swoich myśli ryzykujesz pozostałą część zysku, przekazując ją korektorom;
- Lekki, przyjemny w czytaniu styl pisania. Prezentacja własnych przemyśleń powinna być klarowna, aby zdania nie musiały być wielokrotnie czytane;
- Zarządzanie swoim czasem. Autor musi zdążyć odrobić pracę domową (sprawy osobiste) i oddać pracę na czas, aby nie zawieść klienta (liczy na specjalistę);
- Świadomość poziomu własnych umiejętności. Czasami nie musisz próbować wybiegać do przodu - jeśli nie możesz jeszcze napisać obszernego artykułu, odłóż pomysł na lepszy czas.
Czy warto pracować jako copywriter? Moim zdaniem tak. To naprawdę wspaniały zawód. Oczywiście, jeśli znajdziesz swoje miejsce, swoją niszę, swoich klientów, swój kierunek.






























![II Jarmark Dworski w Rudzie Kościelnej [relacja] II Jarmark Dworski w Rudzie Kościelnej [relacja]](https://static2.lokalnatelewizja.pl/data/articles/sm-16x9-ii-jarmark-dworski-w-rudzie-koscielnej-1757939579.jpg)






















































