Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Meble pracownicze, które wpływają na komfort pracy w biurze – doradza ekspert z Katowic

Meble pracownicze to jeden z priorytetowych zakupów każdej firmy. Należy wybrać je szczególnie starannie, gdyż wpływają one na jakość pracy zatrudnionych przez nas osób. Ekspert z salonu meblowego w Katowicach doradza nam na co zwracać uwagę przy zakupie tego typu mebli.
  • 04.04.2025 07:44
Meble pracownicze, które wpływają na komfort pracy w biurze – doradza ekspert z Katowic

Sprawdź ofertę na najlepsze meble pracownicze w NoNameOffice

Dlaczego meble pracownicze są takie ważne?

 

To jakie meble pracownicze wybierzemy ma przełożenie na komfort pracy w naszym biurze. Należy wziąć pod uwagę, że duża część pracowników spędza w biurze po kilkadziesiąt godzin tygodniowo. Meble te są więc bardzo intensywne eksploatowane. Jeżeli są one źle zaprojektowane, staną się uciążliwe dla użytkujących je osób i mogą znacznie pogorszyć jakość ich pracy.

 

Czynnikiem, który trzeba szczególnie wziąć pod uwagę jest fakt, że z mebli pracowniczych korzysta wiele osób. Z tego względu ich zakup jest znacznie trudniejszy. Kiedy kupujemy meble biurowe dla siebie, dostosowujemy je do swoich potrzeb. W przypadku mebli pracowniczych należy postarać się, żeby były one możliwie jak najbardziej uniwersalne. Muszą być one zaprojektowane w takie sposób, żeby umożliwić komfortową pracę drobnej kobiecie mające niewiele ponad sto sześćdziesiąt centymetrów wzrostu, a także dwumetrowemu mężczyźnie.

 

Źle zaprojektowane meble sprawiają, że pracownik zamiast skupić się na obowiązkach zawodowych, myśli przede wszystkim o tym, że jest mu niewygodnie. Długotrwałe korzystanie z wadliwego umeblowania może doprowadzić nawet do pojawienia się problemów z kręgosłupem. Jest to niedopuszczalne. Jeżeli pracodawca nie wie jakie meble najlepiej sprawdzą się w jego firmie, powinien skonsultować się z osobą posiadającą wiedzę o ergonomii w miejscu pracy. W większości salonów mebli biurowych w Katowicach można skorzystać z porady eksperta.

 

Które meble pracownicze są niezbędne w naszym biurze – podpowiada ekspert z salonu mebli biurowych w Katowicach

 

Zanim kupimy meble do biura powinniśmy zdać sobie sprawę, że współcześnie coraz większa ilość pracowników ma problemy zdrowotne, które wynikają z kilku, a nawet kilkunastogodzinnego siedzenia przed komputerem. Z tego względu naszym priorytetem powinno być stanowisko ich pracy. Nie powinniśmy oszczędzać na biurkach i krzesłach, z których korzystają nasi pracownicy. Nie oznacza to, że zawsze musimy wybierać najdroższe modele. Ważne jest jednak to, żeby tego typu meble pracownicze były solidnie wykonane (a co za tym idzie – trwałe), a także zaprojektowane w zgodzie z zasadami ergonomii.

 

Biurko, przy którym praca stanie się przyjemnością

 

Wielogodzinna praca przy biurku powoduje wiele problemów. Pracownik może skarżyć się na drętwienie rąk, często też biurko nie jest dostosowane do jego wzrostu. Powszechnym błędem są biurka zbyt płytkie, przy których osoba wysoka nie może swobodnie rozprostować nóg. Biurka gorszej jakości zaczynają szybko się niszczyć, w efekcie ich wygląd zaczyna szpecić miejsce pracy. Współcześnie mamy ogromny wybór biurek. W zależności od naszych potrzeb możemy zdecydować się na dowolne kształty i gabaryty. Niekiedy dobrym rozwiązaniem okazują się biurka narożne, lub takie, przy których mogą pracować jednocześnie dwie osoby. Jeżeli chodzi o komfort pracy, prawdziwym hitem są biurka z regulowaną wysokością. Ich zaletą jest nie tylko to, że każdy pracownik może dostosować je do swojego wzrostu. Przede wszystkim tego typu meble pracownicze pozwalają pracować na stojąco, co jest odciążeniem dla kręgosłupa. 

 

Krzesło, które spełni oczekiwania najbardziej wymagających

 

Wybór krzesła biurowego jest dość trudny, gdyż jest ono jednym z najbardziej eksploatowanych mebli. Dodatkowo, kiedy kupujemy krzesło dla siebie możemy od razu stwierdzić, czy naszym zdaniem jest ono wygodne, czy też coś nam w nim nie pasuje. Fotel lub krzesło, z którego będzie korzystało wiele osób powinni być jak najbardziej uniwersalne. Im bardziej można je dostosować do potrzeb konkretnej osoby, tym lepiej. Obowiązkową cechą fotela pracowniczego jest regulacja wysokości – pamiętajmy, że w założeniu będą przy nim pracować osoby o różnym wzroście. Powinien on posiadać podłokietniki i umożliwić swobodne oparcie pleców, możliwość odchylenia do przodu lub do tyłu. Bardzo przydatną funkcją jest możliwość zapisania ustawień. Przydaje się ona szczególnie wówczas, gdy z fotela przez dłuższy czas będzie korzystała jedna osoba – nie będzie konieczności dostosowywania fotela za każdym razem.

 

Gdzie w Katowicach kupić najlepsze meble pracownicze?

 

W dużych miastach w Polsce, w tym również w Katowicach znajdziemy co najmniej kilka dobrze wyposażonych salonów mebli biurowych. Przy wyborze warto wziąć pod uwagę nie tylko lokalizację, ale także możliwość konsultacji z ekspertem od mebli biurowych, który z pewnością udzieli nam wielu cennych rad. Istnieje również możliwość zakupienia mebli pracowniczych przez internet. Należy jednak pamiętać, że nie jest to dobre rozwiązanie, kiedy nie było nam dane przetestować danych mebli. Zakupy przez internet są wskazane jeżeli dokładnie wiemy co kupujemy i chcemy to kupić taniej.

Artykuł sponsorowany


Reklama
Kliknij aby odtworzyć
Drogi użytkowniku! Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.
Reklama
Kliknij aby odtworzyć
Drogi użytkowniku! Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
SMAKI BASI
KOMENTARZE
Autor komentarza: OstrowiankaTreść komentarza: Lekarz ma obowiazek leczyc I wspierac pacjenta . Niestety nie Powinien brac udzialu w konkursie. Obowiazki dyrektora beda zle wplywac na obowiazki lekarza.Data dodania komentarza: 5.12.2025, 16:36Źródło komentarza: Komisja wybrała kandydata na dyrektora szpitala w Ostrowcu ŚwiętokrzyskimAutor komentarza: ZTreść komentarza: Jak odsetki w takim przypadku są wstrzyameneData dodania komentarza: 5.12.2025, 08:56Źródło komentarza: MEC nie zapłaci. GIOŚ postanowił wstrzymać wykonanie decyzji o karzeAutor komentarza: JaTreść komentarza: To już widzę te odsetki 😱Data dodania komentarza: 4.12.2025, 20:17Źródło komentarza: MEC nie zapłaci. GIOŚ postanowił wstrzymać wykonanie decyzji o karzeAutor komentarza: ostrowczaninTreść komentarza: ja uważam ,że PUP to nie tylko siedzenie i picie kawki tylko trzeba ruszyć do firm i zaproponować wsparcie i możliwości współpracy w różnych okresach funkcjonowania ,urzędy udają ,że pomagają a tak naprawdę to zero pomocy i wsparcia i tylko kontrole i podnoszone koszty podatków itp.Data dodania komentarza: 4.12.2025, 18:37Źródło komentarza: Dni Pracodawców 2025 w Ostrowcu Św. - Tydzień Konsultacji dla przedsiębiorcówAutor komentarza: druga kategoriaTreść komentarza: Czy ktoś w tym mieście poza podatkami coś zrobi dla firm? Prezydent to sztuka do składania wieńcy i wręczania dyplomów ,tak jak w gminie sąsiedniej tylko gospodynie wiejskie i zabawa,weście się ludzie do pracy a RADNI zamiast pomaga firmom to popieracie ich niszczenie ,to miasto zaściankowe powinno mieć podatki dużo niższe a radni powinni dopłacać za nic robienieData dodania komentarza: 3.12.2025, 16:29Źródło komentarza: Rada miasta uchwaliła podatki na 2026Autor komentarza: OstrowczaninTreść komentarza: Ciekawe jak zarzad powiatu potrakuje kryterium swojego guru " czy dycha sfarczy"?Data dodania komentarza: 3.12.2025, 16:00Źródło komentarza: Komisja wybrała kandydata na dyrektora szpitala w Ostrowcu Świętokrzyskim
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Napisz do nas
Reklama