Warto pokazywać się tam, gdzie pojawi się najwięcej potencjalnych klientów
Powyższa strategia przynosi efekty zwłaszcza w początkowym okresie funkcjonowania przedsiębiorstwa. Małe, startujące firmy rzadko kiedy mogą sobie pozwolić na szeroko zakrojone akcje marketingowe. Co wcale nie znaczy, że pozostaje im liczyć na łut szczęścia i wznoszenie modłów do wszystkich bóstw świata o to, aby ktokolwiek je zauważył. Po prostu należy znać swoje możliwości i pozostawać aktywnym.
Jednym z najbardziej oczywistych, acz trochę niedocenianych rozwiązań, jest wyraźne zaznaczenie swojej obecności na branżowych targach oraz tematycznych konferencjach. Można wskazać mnóstwo przykładów na to, jak niewielkie start-upy z biegiem czasu stały się międzynarodowymi, obracającymi miliardami korporacjami. Tak imponujący przeskok zwyczajnie nie jest możliwy bez dotarcia do dużego audytorium. A chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć, że różnorodne pokazy czy wystawy zawsze przyciągają określoną publiczność. Przykładowo: na spotkaniach kulinarnych z pewnością pojawią się wyrafinowani smakosze i praktycy zdrowego stylu życia, zaś targi motoryzacyjne odwiedzi tłum miłośników czterech kółek.
Reklama kierowana do wszystkich zwykle nie trafia do nikogo
Trafne rozpoznanie potrzeb i preferencji odbiorców to wyjątkowo twardy orzech do zgryzienia. Tym bardziej, że nawet w anonimowych badaniach respondenci częściej wolą udzielić wizerunkowo dobrej, a nie autentycznie szczerej odpowiedzi. Co z tego wynika dla początkującej firmy? Udział w branżowym wydarzeniu może być idealnym poligonem doświadczalnym dla strategii komunikacji marketingowej i opracowanej identyfikacji wizualnej.
Pozostaje zbudować stanowisko wystawowe, rozwinąć roll up, porozkładać ulotki, gadżety reklamowe oraz inne materiały promocyjne... a następnie uważnie obserwować efekty. Oddajmy głos specjalistom z EXACT: jeżeli stoisko skutecznie wzbudzi zainteresowanie uczestników i uda się nawiązać wartościowe kontakty, to powinno oznaczać, iż obrany kierunek jest słuszny. Gdyby jednak pierwsze założenia i realizacje nie do końca się sprawdziły – warto ponownie przemyśleć całą koncepcję reklamowania marki, zanim utopi się pieniądze w większych akcjach marketingowych.





























![II Jarmark Dworski w Rudzie Kościelnej [relacja] II Jarmark Dworski w Rudzie Kościelnej [relacja]](https://static2.lokalnatelewizja.pl/data/articles/sm-16x9-ii-jarmark-dworski-w-rudzie-koscielnej-1757939579.jpg)






















































