Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Niewielka reklama może być równie skuteczna, co ogromny billboard w centrum miasta

Wszelkiego rodzaju działania promocyjne mają dwa główne cele. Po pierwsze: wytworzyć jak najbardziej pozytywny wizerunek firmy, instytucji lub osoby. Po drugie: doprowadzić do sprzedaży towaru albo zamówienia usługi, ogółem – zawarcia wiążącej umowy. Specjaliści od marketingu znają całe mnóstwo sposobów na to, aby ze swoim przekazem dotrzeć do grupy docelowej. Można pokusić się o podzielenie ich na generalne kategorie. Jedne metody opierają się na maksymalizacji zasięgu, inne zaś stawiają na selektywny dobór odbiorców. Zgodnie z zasadą, według której kierowanie reklamy do osób niezainteresowanych danym produktem, kompletnie mija się z celem.
  • 09.04.2019 15:00
Niewielka reklama może być równie skuteczna, co ogromny billboard w centrum miasta

Warto pokazywać się tam, gdzie pojawi się najwięcej potencjalnych klientów

Powyższa strategia przynosi efekty zwłaszcza w początkowym okresie funkcjonowania przedsiębiorstwa. Małe, startujące firmy rzadko kiedy mogą sobie pozwolić na szeroko zakrojone akcje marketingowe. Co wcale nie znaczy, że pozostaje im liczyć na łut szczęścia i wznoszenie modłów do wszystkich bóstw świata o to, aby ktokolwiek je zauważył. Po prostu należy znać swoje możliwości i pozostawać aktywnym.

Jednym z najbardziej oczywistych, acz trochę niedocenianych rozwiązań, jest wyraźne zaznaczenie swojej obecności na branżowych targach oraz tematycznych konferencjach. Można wskazać mnóstwo przykładów na to, jak niewielkie start-upy z biegiem czasu stały się międzynarodowymi, obracającymi miliardami korporacjami. Tak imponujący przeskok zwyczajnie nie jest możliwy bez dotarcia do dużego audytorium. A chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć, że różnorodne pokazy czy wystawy zawsze przyciągają określoną publiczność. Przykładowo: na spotkaniach kulinarnych z pewnością pojawią się wyrafinowani smakosze i praktycy zdrowego stylu życia, zaś targi motoryzacyjne odwiedzi tłum miłośników czterech kółek.

Reklama kierowana do wszystkich zwykle nie trafia do nikogo

Trafne rozpoznanie potrzeb i preferencji odbiorców to wyjątkowo twardy orzech do zgryzienia. Tym bardziej, że nawet w anonimowych badaniach respondenci częściej wolą udzielić wizerunkowo dobrej, a nie autentycznie szczerej odpowiedzi. Co z tego wynika dla początkującej firmy? Udział w branżowym wydarzeniu może być idealnym poligonem doświadczalnym dla strategii komunikacji marketingowej i opracowanej identyfikacji wizualnej.

Pozostaje zbudować stanowisko wystawowe, rozwinąć roll up, porozkładać ulotki, gadżety reklamowe oraz inne materiały promocyjne... a następnie uważnie obserwować efekty. Oddajmy głos specjalistom z EXACT: jeżeli stoisko skutecznie wzbudzi zainteresowanie uczestników i uda się nawiązać wartościowe kontakty, to powinno oznaczać, iż obrany kierunek jest słuszny. Gdyby jednak pierwsze założenia i realizacje nie do końca się sprawdziły – warto ponownie przemyśleć całą koncepcję reklamowania marki, zanim utopi się pieniądze w większych akcjach marketingowych.

--- Materiał partnera ---


Reklama
Kliknij aby odtworzyć
Drogi użytkowniku! Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.
Reklama
Kliknij aby odtworzyć
Drogi użytkowniku! Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
SMAKI BASI
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Napisz do nas
Reklama