Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Czym różnią się farby fryzjerskie od tych zwykłych z marketu?

Obecnie na rynku farb do włosów można spotkać ogromną ilość produktów przeznaczonych na półki marketów. Są one wciąż podstawą domowej pielęgnacji fryzur dla dużej części z nas. Tymczasem w salonach fryzjerskich nigdy ich nie spotykamy. Zamiast nich widzimy estetyczne opakowania o obco brzmiących nazwach. Czas więc się z nimi zapoznać i uchwycić różnice między kosmetykami z „najwyższej półki” a produktami drogeryjnymi.
  • 16.08.2019 10:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Czym różnią się farby fryzjerskie od tych zwykłych z marketu?

Obecnie na rynku farb do włosów można spotkać ogromną ilość produktów przeznaczonych na półki marketów. Są one wciąż podstawą domowej pielęgnacji fryzur dla dużej części z nas. Tymczasem w salonach fryzjerskich nigdy ich nie spotykamy. Zamiast nich widzimy estetyczne opakowania o obco brzmiących nazwach. Czas więc się z nimi zapoznać i uchwycić różnice między kosmetykami z „najwyższej półki” a produktami drogeryjnymi.

Koloryzacja włosów to jeden z najczęściej wykonywanych zabiegów, równie chętnie podejmowany w domu, co w salonie fryzjerskim. Z tą różnicą, że w salonie nie mamy wyboru (no, może poza odcieniem farby) i nasze włosy są zawsze traktowane profesjonalnymi kosmetykami. Farbując pasma w domu, sięgamy często po produkty z marketów, które mogą wyrządzić nam więcej szkody niż pożytku.

Porównanie obu rodzajów farb można zacząć od podstaw. Przede wszystkim profesjonalne kosmetyki www.pro-sprzet.pl/category/kosmetyki-do-wlosow nie niszczą włosów , wręcz przeciwnie – wraz z koloryzacją pasma stają się odżywione, a dodatkowo specjalna technologia i obecność filtrów UV zapobiegają wyblaknięciu koloru. Tymczasem farby z drogerii szybko się zmywają i nie oszczędzają włosów. Często po samodzielnym nałożeniu farby złej jakości musimy dodatkowo odżywić włosy, stosując kolejny kosmetyk.

Ponieważ profesjonalne farby są całkowicie bezpieczne dla włosów, powinniśmy stosować je zawsze – nie tylko podczas wizyty u fryzjera, ale także w zaciszu domowym. Można kupić je w dobrych salonach lub hurtowniach fryzjerskich, ale należy pamiętać o ich szczególnym stosowaniu i przed użyciem dokładnie zapoznać się z ulotką i regułami nakładania farby.

Profesjonalne produkty koloryzacyjne mają zdecydowanie więcej odcieni niż te z półek sklepowych. Dzięki temu możemy cieszyć się wymarzonym kolorem, nie idąc na kompromis. Dobre farby umożliwiają również mieszanie barw oraz zastosowanie pigmentów i tonerów, dzięki czemu fryzura będzie olśniewająca i oryginalna. Warto też wspomnieć, że użycie fryzjerskich kosmetyków daje w efekcie intensywniejszy kolor.

W przeciwieństwie do farb z marketów profesjonalne kosmetyki nie zawierają amoniaku ani związków metalicznych, co czyni je całkowicie bezpiecznymi dla włosów. Co więcej, w ich składzie spotkamy dobroczynne minerały i witaminy, które odpowiadają za pielęgnację pasm i skóry głowy.

Profesjonalne kosmetyki koloryzujące sprzedawane są bez utleniacza, który trzeba odpowiednio dobrać i zakupić osobno, a następnie wymieszać z farbą w odpowiedniej proporcji. Od doboru oksydantu zależy barwa włosów – im mniejsze jego stężenie, tym ciemniejszy kolor uzyskamy.

Warto też pamiętać, że stosowanie profesjonalnych farb zawsze da nam rezultat idealny lub bardzo zbliżony do tego na wzorniku. Tymczasem po farbowaniu włosów drogeryjnymi kosmetykami możemy zauważyć na nich niechciane żółte refleksy lub odcień ciemniejszy niż na opakowaniu.

Profesjonalne farby wcale nie muszą być drogie! Ich ceny zaczynają się już od 30 zł, a paleta barw, jaką oferują, jest oszałamiająca. Możemy też wybierać spośród wielu producentów, z których najlepsi na rynku to:  L'Oreal ProfessionnelGoldwellRevlonMatrixWella i Estetiq.

--- Artykuł sponsorowany ---


Reklama
Kliknij aby odtworzyć
Drogi użytkowniku! Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.
Reklama
Kliknij aby odtworzyć
Drogi użytkowniku! Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
SMAKI BASI
KOMENTARZE
Autor komentarza: Mieszkaniec Ostrowca ŚwietokrzyegoTreść komentarza: A TAK o kulturze coś. Osobistej ....Data dodania komentarza: 12.12.2025, 10:18Źródło komentarza: I. Renduda-Dudek: Rada miasta intensywnie pracuje przed końcem rokuAutor komentarza: O.Treść komentarza: Wioska była... że Ho, Ho,Ho.....Data dodania komentarza: 9.12.2025, 11:52Źródło komentarza: Wioska Świętego Mikołaja po raz pierwszy w Ostrowcu ŚwiętokrzyskimAutor komentarza: OstrowiankaTreść komentarza: Lekarz ma obowiazek leczyc I wspierac pacjenta . Niestety nie Powinien brac udzialu w konkursie. Obowiazki dyrektora beda zle wplywac na obowiazki lekarza.Data dodania komentarza: 5.12.2025, 16:36Źródło komentarza: Komisja wybrała kandydata na dyrektora szpitala w Ostrowcu ŚwiętokrzyskimAutor komentarza: ZTreść komentarza: Jak odsetki w takim przypadku są wstrzyameneData dodania komentarza: 5.12.2025, 08:56Źródło komentarza: MEC nie zapłaci. GIOŚ postanowił wstrzymać wykonanie decyzji o karzeAutor komentarza: JaTreść komentarza: To już widzę te odsetki 😱Data dodania komentarza: 4.12.2025, 20:17Źródło komentarza: MEC nie zapłaci. GIOŚ postanowił wstrzymać wykonanie decyzji o karzeAutor komentarza: ostrowczaninTreść komentarza: ja uważam ,że PUP to nie tylko siedzenie i picie kawki tylko trzeba ruszyć do firm i zaproponować wsparcie i możliwości współpracy w różnych okresach funkcjonowania ,urzędy udają ,że pomagają a tak naprawdę to zero pomocy i wsparcia i tylko kontrole i podnoszone koszty podatków itp.Data dodania komentarza: 4.12.2025, 18:37Źródło komentarza: Dni Pracodawców 2025 w Ostrowcu Św. - Tydzień Konsultacji dla przedsiębiorców
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Napisz do nas
Reklama