Czy pozycjonowanie strony jest drogie?
W internecie oczywiście istnieje wiele narzędzi, dzięki którym sami moglibyśmy się podjąć pozycjonowania. Jeśli jednak myślimy o profesjonalnej optymalizacji witryny pod każdym aspektem, a nie mamy na ten temat dużej wiedzy, warto skorzystać z pomocy specjalistów. Warto jednak najpierw przyjrzeć się temu, jakie w ramach niego działania musi podjąć wykonawca.
Audyt SEO
Pierwszym działaniem podejmowanym przez agencję SEO przed wykonaniem pozycjonowania powinien być audyt SEO. Jest to zbadanie strony internetowej pod kątem optymalizacji oraz stworzenie listy zaleceń, porad i uwag, jakie należałoby zastosować. Jego cena waha się w zależności od wielkości witryny, wielkości branży oraz zakresu audytu i wynosi od 500 do nawet kilku tysięcy złotych.
Wątpliwe pozycjonowanie
Niestety wraz z rosnącą popularnością pozycjonowania, wielu ludzi postanawia zdecydować się na najtańsze oferty, kosztujące maksymalnie 500 zł miesięcznie. Takie agencje często wykorzystują metody spamerskie, zły dobór słów kluczowych, które sprawiają, że strona nie jest widoczna dla robotów wyszukiwarek. Takie tanie pozycjonowanie nie dość, że nie przyniesie efektów, to również w gorszym scenariuszu, może doprowadzić do ukarania za zakazane praktyki SEO poprzez nałożenie filtra lub całkowity ban od Google.
Pozycjonowanie bezpieczne
Nie warto oszczędzać na pozycjonowaniu, które może przynieść spektakularne efekty. Jeśli nie ma się na to środków, lepiej postawić jedynie na podstawowe działania SEO, ale dobrze wykonane. Poprawne pozycjonowanie może jednak zająć trochę czasu. Będzie ono kosztować w zależności od formy rozliczenia - zazwyczaj jest to ok. 2 tysięcy złotych miesięcznie.
Jakie są koszty dobrego pozycjonowania?
Kolejnym krokiem po audycie jest optymalizacja strony www, czyli dostosowanie jej do wymagań algorytmów wyszukiwarki, ale także potrzeb internautów. Poddaje jej się przede wszystkim: metadane (title i meta description), słowa kluczowe, kod strony, ale także nagłówki H1-H6. To właśnie wtedy także usuwa się wszelkie błędy na stronie, które ją spowalniają, zbędne kody, ale także weryfikuje się jakość treści.
Koszty SEO
Koszty SEO optymalizacji są różne. Rozdzielić je można na poszczególne elementy, ponieważ np. optymalizacja samego kodu prawdopodobnie będzie nas kosztować najwięcej, bo około 100-200 zł za roboczogodzinę programisty. Optymalizacja treści natomiast wyniesie już nieco mniej. Oczywiście należy wziąć pod uwagę jeszcze pozostałe elementy, a także fakt, że aby utrzymywać dobrą pozycję w wyszukiwarce, niezbędne jest jej regularne pozycjonowanie.
Linkowanie
W zakresie pozycjonowania mieści się także link building, a więc pozyskiwanie wartościowych linków pochodzących z innych, cennych źródeł do naszej strony. Możliwości jest kilka. Między innymi jest to artykuł sponsorowany umieszczony na innym serwisie, za którego publikację i napisanie zapłacimy od 70 do nawet 1000 złotych.
Różnice w rozliczeniach
Warto też wspomnieć, że cena pozycjonowania różni się także w zależności od wybranej formy rozliczenia. Na rynku dostępne są cztery opcje: ryczałt (miesięczna opłata), stawka za godzinę pracy specjalisty, wynagrodzenie za efekt lub opcja mieszana.






























![II Jarmark Dworski w Rudzie Kościelnej [relacja] II Jarmark Dworski w Rudzie Kościelnej [relacja]](https://static2.lokalnatelewizja.pl/data/articles/sm-16x9-ii-jarmark-dworski-w-rudzie-koscielnej-1757939579.jpg)






















































