Kanał direct
Najważniejszym efektem wykorzystania najnowszych technologii w branży ubezpieczeń komunikacyjnych jest możliwość zdalnego wykupywania polisy. Już od dobrych kilkunastu lat wszystkie formalności da się z powodzeniem załatwić online, sprzed własnego komputera, bez wychodzenia z domu. Każde towarzystwo dysponuje stroną WWW, za pośrednictwem której można nie tylko sprawdzić aktualne oferty, ale również skorzystać z nich i przeprowadzić transakcję.
Wykupienie polisy komunikacyjnej przez Internet wymaga poświęcenia kilkunastu minut na uzupełnienia formularza na stronie danego towarzystwa, w którym należy podać informacje dotyczące właściciela oraz dane na temat pojazdu. Chodzi m.in. o wiek kierowcy, przebieg historii ubezpieczeniowej czy markę, model i pojemność silnika samochodu. Na tej podstawie system przelicza i proponuje indywidualną składkę, po czym można zdecydować się na zdalne podpisanie umowy.
Aplikacje mobilne
Podczas gdy możliwość wykupienia ubezpieczenia przez Internet jest obecnie standardem i na nikim nie robi najmniejszego wrażenia, za pewien powiew nowoczesności i innowacyjności należy uznać dynamiczny rozwój aplikacji mobilnych przez towarzystwa ubezpieczeniowe. Ich funkcjonalność jest różna, jednak najczęściej obejmuje takie czynności jak np. przeglądanie posiadanych polis, możliwość dokupienia kolejnych ubezpieczeń oraz przypomnienie czy o zbliżającym się terminie płatności albo upływu ważności jakiegoś produktu.
Niektóre towarzystwa wzbogacają funkcjonalność swoich aplikacji o moduł rozliczenia szkody, w efekcie czego wszelkie dokumenty, zdjęcia i informacje na temat napraw czy odbioru auta znajdują się w telefonie i z tego poziomu można je przekazywać. Za pośrednictwem instalowanych w smartfonach aplikacji da się również sprawdzić posiadane zniżki za bezszkodową jazdę (więcej na ich temat przeczytasz pod tym adresem https://kalkulator-oc-ac.auto.pl/znizki-przysluguja-ci-oc/) czy nawiązać szybki kontakt z ubezpieczycielem, np. w celu wezwania pomocy w ramach polisy assistance.
Asystent Google
Niektóre firmy ubezpieczeniowe wdrożyły również usługę Asystenta Google, która pozwala na prowadzenie wirtualnych rozmów w odpowiedzi na zadawane przez klienta pytania. Dzięki narzędziu „actions” dostępnemu w tym programie kierowcy mogą pozyskać interesujące ich informacje na temat oferty czy samego towarzystwa. W tym celu firmy programują specjalne boty, które wypowiadają przygotowane wcześniej odpowiedzi na potencjalne pytania klienta. W ten sposób można nawet wyliczyć dla siebie składkę, odpowiadając na pytania dotyczące pojazdu i właściciela.
Porównywarki internetowe
Mimo że ubezpieczeniowe porównywarki internetowe nie są projektowane przez towarzystwa, to zdecydowanie warto o nich wspomnieć. Mają one charakter serwisów, za pomocą których można za jednym zamachem zweryfikować wysokość składki ubezpieczeniowej w wielu firmach. Dzięki temu znalezienie odpowiedniej oferty jest bardzo łatwe i szybkie. Jeśli natomiast poszukujesz ubezpieczenia autocasco i zastanawiasz się, czym się kierować przy wyborze polisy, przydatne informacje znajdziesz pod adresem https://kalkulator-oc-ac.auto.pl/ubezpieczenie-samochodu/ubezpieczenie-ac-jak-wybrac-odpowiednie-autocasco/.





























![II Jarmark Dworski w Rudzie Kościelnej [relacja] II Jarmark Dworski w Rudzie Kościelnej [relacja]](https://static2.lokalnatelewizja.pl/data/articles/sm-16x9-ii-jarmark-dworski-w-rudzie-koscielnej-1757939579.jpg)





















































