Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Manekiny sklepowe – aranżacja witryn sklepowych

Wszędzie tam gdzie potrzebny jest wizualny przekaz marki pojawiają się manekiny. Służą one promocji danej marki na przykład odzieżowej lub biżuteryjnej. W zależności od potrzeb będą one przybierały różne formy. Mogą imitować postać dorosłej osoby, dziecka, a także poszczególnych części ciała. Pewnikiem jest fakt, iż odpowiednio wkomponowane w witrynę sklepową decydują o napływie klientów.
  • 07.12.2018 16:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Manekiny sklepowe – aranżacja witryn sklepowych

Określenie grupy docelowej

Określenie grupy klientów, do której ma bezpośrednio trafiać reklama firmy jest pierwszą, najważniejsza kwestią z której należy zdać sobie sprawę. Ten kluczowy element pozwoli na dobranie odpowiednich aranżacji przykuwających wzrok właśnie tych osób których powinien. Pod tym kontem należy również dobierać manekiny. Dla przykładu, jeżeli sklep prowadzi w największej mierze sprzedaż odzieży ciążowej to w tego typu manekiny powinno się zainwestować. Działanie to pozwoli na odpowiednie, precyzyjne wyeksponowanie wszystkich walorów produktu.

Specjalne okazje i różnorodne tematy

To zagadnienie jest dość ściśle powiązane z pierwszą kwestią. Bardzo istotnym jest, by promować te produkty, których jest w sklepie najwięcej. Jednocześnie część witryny warto jest poświęcić na mniejszy ilościowo towar. Całość należy podciągnąć pod okazje i strefy tematyczne, np. zbliżające się święta, walentynki, czy wakacje.

Częstotliwość zmian

Witryna sklepowa, by stale przykuwała uwagę musi być zmieniana. Zmiany co tydzień lub miesiąc wydają się być racjonalne. Nie należy jednak tych okresów zbytnio zwiększać, gdyż potencjalni klienci pomyślą, że nic w tym sklepie się nie zmieniło od ich ostatniej wizyty więc nie będą na niego marnować czasu. Jeżeli chce się uzyskać zamierzony cel, czyli częste odwiedziny docelowej grupy to kampanie tygodniowe sprawdzą się najlepiej. Dłuższe odstępy można zachować np. w okresie przedświątecznym, który trwa znacznie dłużej niż tydzień. Nie przeszkadza to jednak w dostawianiu lub wymienianiu detali wystawowych.

Manekiny sklepowe a kolorystyka i estetyka witryn sklepowych

Manekiny sklepowe w aranżacjach witryn sklepowych powinny być zawsze frontem ustawione do potencjalnego klienta. Eksponowany towar musi być bardzo estetyczny. Odzież wyprasowana i czysta, biżuteria odpowiednio połyskująca, peruki uczesane itp. Do tego dochodzi jeszcze dobór pasujących do siebie barw. Idąc najłatwiejszą ścieżką można tworzyć ekspozycje z danej grupy kolorów: ziemi, ognia, wody. Dobrą zasadą jest również kierowanie się kolorami powiązanymi z nadchodzącymi wydarzeniami np. walentynki – czerwień. Ważną kwestią estetyczną jest również pokazywanie cen produktu. Tu praktyką która się najbardziej sprawdza jest ustawianie przed manekinem stojaka z wyróżnionymi cenami za dany produkt.

Trzymając się tych kilku prostych zasad tworzenia ekspozycji sklepowych można znacznie podnieść ilość odwiedzin sklepu. Najważniejszym ich elementem będą manekiny sklepowe, na których produkty zostaną odpowiednio wyeksponowane. Manekiny i aranżacja witryn to nieodłączne elementy.

--- Materiał Partnera ---


Reklama
Kliknij aby odtworzyć
Drogi użytkowniku! Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.
Reklama
Kliknij aby odtworzyć
Drogi użytkowniku! Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
SMAKI BASI
KOMENTARZE
Autor komentarza: JaTreść komentarza: To już widzę te odsetki 😱Data dodania komentarza: 4.12.2025, 20:17Źródło komentarza: MEC nie zapłaci. GIOŚ postanowił wstrzymać wykonanie decyzji o karzeAutor komentarza: ostrowczaninTreść komentarza: ja uważam ,że PUP to nie tylko siedzenie i picie kawki tylko trzeba ruszyć do firm i zaproponować wsparcie i możliwości współpracy w różnych okresach funkcjonowania ,urzędy udają ,że pomagają a tak naprawdę to zero pomocy i wsparcia i tylko kontrole i podnoszone koszty podatków itp.Data dodania komentarza: 4.12.2025, 18:37Źródło komentarza: Dni Pracodawców 2025 w Ostrowcu Św. - Tydzień Konsultacji dla przedsiębiorcówAutor komentarza: druga kategoriaTreść komentarza: Czy ktoś w tym mieście poza podatkami coś zrobi dla firm? Prezydent to sztuka do składania wieńcy i wręczania dyplomów ,tak jak w gminie sąsiedniej tylko gospodynie wiejskie i zabawa,weście się ludzie do pracy a RADNI zamiast pomaga firmom to popieracie ich niszczenie ,to miasto zaściankowe powinno mieć podatki dużo niższe a radni powinni dopłacać za nic robienieData dodania komentarza: 3.12.2025, 16:29Źródło komentarza: Rada miasta uchwaliła podatki na 2026Autor komentarza: OstrowczaninTreść komentarza: Ciekawe jak zarzad powiatu potrakuje kryterium swojego guru " czy dycha sfarczy"?Data dodania komentarza: 3.12.2025, 16:00Źródło komentarza: Komisja wybrała kandydata na dyrektora szpitala w Ostrowcu ŚwiętokrzyskimAutor komentarza: MariuszTreść komentarza: Wręcz przeciwnie - to idealny człowiek na tym stanowisku. Zaangażowany, oddany, zawsze pełen energii.Data dodania komentarza: 2.12.2025, 12:25Źródło komentarza: M. Cichosz zapowiada grudzień pełen atrakcji i niespodzianekAutor komentarza: WSTYDTreść komentarza: ZA GÓRCZYŃSKIEGO BYŁ SPOKÓJ I NISKIE PODATKI A TERAZ ???Data dodania komentarza: 1.12.2025, 19:33Źródło komentarza: Rada Miasta wprowadza Strefę Płatnego Parkowania
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Napisz do nas
Reklama