Sobota, 25.11.2017, imieniny: Elżbiety, Katarzyny, Klemensa

Imponujące TRANSEXPO

Imponujące TRANSEXPO
Targi TRANSEXPO to najważniejsze wydarzenie dla branży transportu zbiorowego, które od 11 do 13 października 2016 roku odbywało się w Targach Kielce S.A.

XIII Międzynarodowe Targi transportowe TRANSEXPO 2016 to prezentacja autobusów turystycznych, pojazdów specjalistycznych, gospodarczych, holowników, aut wsparcia technicznego, autobusów hybrydowych i autobusów elektrycznych, to wszystko na targach, które odbyły się w dniach od 11 do 13 października 2016r. w Targach Kielce.

Tegoroczna edycja targów TRANSEXPO zgromadziła wielu wystawców, w sumie ponad 160 z 12 państw. Wystawcy zajęli powierzchnię 10 000 metrów, a produkty, które prezentują na stoiskach są naprawdę bardzo ciekawe i odpowiadają najnowszym trendom, w branży transportu zbiorowego -Bożena Staniek - Wiceprezes Zarządu Targi Kielce S.A 

TRANSEXPO to  najważniejsze wydarzenie dla branży transportu zbiorowego. W ramach tegorocznych targów 12 października 2016r. odbyła się konferencja pod nazwą "Publiczny Transport Zbiorowy w Regionach".

Cieszę się, że od początku możemy być partnerem, ja jako szef PKS Ostrowiec Św. i jednocześnie osoba kierująca Świętokrzyskim Oddziałem Polskiej Izby Gospodarczej Transportu Zbiorowego i Spedycji, jestem naturalnym gospodarzem tych konferencji. Tak jak dzisiaj, ponad 150 uczestników z całej Polski od Elbląga, Szczecina, Gorzowa poprzez Cieszyn czy też Wrocław. W 2010 roku miałem przyjemność nasze ostrowieckie doświadczenia prezentować na forum komisji europejskiej, sygnowałem wtedy Europejską Kartę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i jesteśmy konsekwentni, cały czas staramy się pokazywać, że bezpieczeństwo jest ponad wszystkim i to działanie systemowe i zorganizowanie - Stanisław Wodyński - Prezes Zarządu PKS Ostrowiec Św.

XIII Międzynarodowe targi TRANSEXPO to nie tylko stoiska wystawiennicze i najnowsze trendy w zbiorowym transporcie drogowym, ale przede wszystkim promowanie bezpiecznego transportu, bo nie ważne jak, ale czy bezpiecznie dojedziemy do celu.

 

                                                        

Paulina Kopeć
Podziel się:
Oceń:
  • TAGI:

 

Komentarze (4)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Staniek Szymon
Staniek Szymon 28.12.2016, 15:16
Młodziaki nie wiedzą co piszą. PKS to firmy z wieloletnią tradycją jeśli chodzi o przewozy pasażerskie, powstawały już po drugiej wojnie światowej, w tym też Ostrowiec. Bieżące problemy tych firm w tym Ostrowca polegają na tym iż płace głównie kierowców zaczynających pracę stoją na podstawie , i jak to ma się do życia sami wiemy. Ci kierowcy, którzy mają jakiś staż pracy, powiedzmy 10 lat zarobią jakieś 1600 złotych, to też niewiele. I tym problemem powinien się zająć prezes Stanisław Wodyński czy też zarząd co najmniej już z pięć lat temu. Nikt nie porusza tej kwestii. Powinni się tym zająć również politycy z regionu, którzy zasiadają choćby obecnie w sejmie, odzewów żądnych nie widać czy słychać, gdzie na codzień jeżdżą autobusami na imunitecie za darmo. 1800 złotych za pracę minimum dziesięć godzin dziennie, do tego dochodzą jeszcze soboty, niedziele czy święta, żadna to atrakcja, gdzie kierowca przewozów pasażerskich to jeden z najpożyteczniejszych zawodów, ale znając mentalność polaków skazany na obelgi i niewdzięczność ze strony pasażerów. Co też kosztuje człowieka sporo nerwów. Pozostaje jeszcze mobbing ze strony kierownictwa, ktory grozi utratą premii a nawet pracy na wskutek nie uzasadnionej skargi niewdzięcznego pasażera. Kolejny problem to taki, iż przez ostatnie pięć lat przybyło konkurencyjnych przewoźników, takich jak Olmas Ożarów czy Maja Bus z Klimontowa czy Katrina Trans z Ostrowca. I przy tej konkurencji kłaniają się na przyszłość redukcie kursów i taboru, ponieważ przy działaniu konkurencji nie ma sensu utrzymywać niektóre kursy które już na pewno są nierentowne i nie ma sensu do nich dopłacać, gdyby udało się uzyskać do nich dotacje z Unii Europoejskiej, bo to nie ma sensu. Nasuwają się tutaj redukcje taboru chciał czy niechciał na wszystkich dworcach może nawet z 20 autobusów, gdzie autobus Autosan h921, który ma za sobą15 lat eksploatacji po odbudowie, a około 30 lat w sumie i tak jest pomału do kasacji. Problem pozostaje tylko z kierowcami, którzy niedość, że zarabiają podstawę to jeszcze grozi i m utrata pracy. Ale ten problem idzie rozwiązać u konkurencji. Jak już pisałem podstawowy problem w PKS Ostrowiec to niskie płace kierowców, i problem ten z którym w firmie tej nikt już od co najmniej pięciu lat się nie zajmuje rodzi pewną zapaść. Można powiedzieć że od tej strony firma w rozwoju cofa się do tyłu, a następstwa tego stanu żeczy mogą być różne. Ale każdy jeśli chodzi o tą kwestię każdy kto odpowiada zrzuca odpowiedzialność na innych nie ma tutaj winnego. Konieczna w tych firmach jest również poprawa infrastruktury, na stanowiskach na dworcu wymagało by pomalować konstrukcje metalowe, które i tak już korodują, zalega pod daszkami dużo pajęczyny, dawno tam nie było sprzątane. Firmy te jak już pisałem są firmami z wieloletnią tradycją i powinny one lśnić w dzisiejszych czasach jeśli chodzi o ich wygląd i infrastrukturę, ale również powinno się w nich godziwie zarabiać. Jak polskie narzekania czy cygaństwo polityków, kierowcy powinni tam zarabiać chociaż 2500 PLN, gdzie do tej kwoty przydało by się jeszcze 500 plus. Można by na ten temat pisać sporo, lepiej żeby się ktość z zarządu wziął i coś z tym problemem zrobił. Pozdrawiam wszystkich, zwłaszcza kierowców PKS Ostrowiec którzy te problemy na co dzień znają najlepiej.

Staniek Szymon.
z pod Opatowa
z pod Opatowa 17.10.2016, 17:27
Targi Targami, A PKS jak kulał tak kuleje, coraz mniej kursów, zarówno na trasach podmiejskich czy pośpiesznych :/ :/ :/
z Iwanisk
z Iwanisk 21.10.2016, 05:31
Ja tam jeżdżę codziennie do szkoły z Iwanisk do Opatowa i jestem zadowolony, kursów chyba nawet przybyło po wakacjach
kalafior
kalafior 18.10.2016, 03:08
Przegrają jeszcze parę przetargów na dowożenie dzieci do szkół,co jest tylko kwestią czasu i prezes Stanisław zgasi światło.Busy ich wydymają do końca.

Pozostałe