Jaki rodzaj wizytownika będzie właściwy?
Można zaryzykować tezę, że ilość wizytowników jest niemal równie duża co wzorów wizytówek. Nie trudno, więc o problem z decyzją odnośnie wyboru tego ważnego przedmiotu. Pierwszym kryterium powinno być przeznaczenie. Jeśli pracujemy głównie w biurze, gdzie też przyjmujemy partnerów lub klientów, właściwym wyborem będzie wersja statyczna. Doda ona elegancji na biurku i wywrze profesjonalne wrażenie. Dodatkowo z nadrukowanym logiem marki, może służyć jako gadżet reklamowy. Klient/partner z pewnością przychylnie spojrzy na taki detal, a, jak wiemy, szczegóły są ważne. Mając do dyspozycji taki produkt z pewnością będziemy odebrani jako kompetentni profesjonaliści. Sytuacja komplikuje się nie co gdy wizytówki trzeba zabrać w teren. Przechowywane w portfelu mogą nie kojarzyć się najlepiej, zwłaszcza gdy obok widać nasze prywatne dokumenty. Na szczęście wizytowniki są też dostępne w wersji przenośnej. Począwszy od małych i praktycznych o rozmiarach przeciętnej wizytówki, a na większych, mieszczących nawet kilka ich rzędów kończąc. Stanowi to bardzo dobre zabezpieczenie przed wygnieceniem i pobrudzeniem. Jest to też zdecydowanie elegancki element profesjonalnej garderoby, dodający klasy, wywierający wrażenie profesjonalizmu. W doborze właściwego rodzaju powinniśmy kierować się tu również, obok kwestii estetycznych - praktycznymi. Jeśli w teren wyruszamy ubrani w garnitur najlepszym wyborem będzie skórzany, elegancki wizytownik. Jeśli poruszamy się w środowisku, gdzie jesteśmy w większym stopniu narażeni na pobrudzenia, odpowiedni będzie wizytownik wykonany z plastiku lub gumy, tak by powstałe zabrudzenia/ naloty łatwo było później zmyć. Wybór jest ogromny, z pewnością jednak każdy może znaleźć odpowiedni dla siebie model.
Czy to nie jest przerost formy nad treścią?
Oczywiście, jeśli naszą profesją jest sprzedaż ubezpieczeń, tudzież działalność charytatywna, skórzany wizytownik ze złotymi wstawkami może budzić wrażenie bycia 'nie na miejscu'. W większości biznesowych sytuacji powinniśmy być zaopatrzeni w taki typ etui na wizytówki, który będzie współgrał z rodzajem profesji i ubioru, stanowiąc też rolę gadżetu reklamowego. Wówczas będzie stanowił naturalne dopełnienie kunsztu instytucji w której się udzielamy, jak i nas samych. Jest to, o czym niestety wiele osób zapomina, jeden z istotniejszych elementów wyposażenia współczesnego profesjonalisty. Również jako prezent świadczy o fachowości i klasie. Warto to docenić i odświeżyć w ten sposób swoje biznesowe akcesorium.