Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu

Social media a ogłoszenia pracy

Media społecznościowe to coraz bardziej popularne miejsce do zamieszczania ofert pracy. Wiele firm za pomocą social mediów komunikuje braki kadrowe i zdobywa kolejnych pracowników. Warto więc śledzić oficjalne profile przedsiębiorstw, które szczególnie nas interesują.
  • 09.02.2020 14:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Social media a ogłoszenia pracy

Oferty pracy w social mediach

Ogłoszenia w związku z zatrudnieniem zamieszczane są przeważnie na oficjalnych profilach firm, a także w specjalistycznych grupach, tworzonych w ramach danej branży, lokalnego rynku pracy bądź środowiska eksperckiego. Bardzo często posiadają one stosowny odnośnik do ogłoszenia na portalu typu Pracuj.pl lub są w całości tworzone na poczet mediów społecznościowych. Aby znaleźć tego typu oferty pracy musimy posiadać konto w jakimś serwisie społecznościowym oraz ewentualny dostęp do grup zamkniętych, gdzie ogłoszenie może się pojawić.

 

Rekrutacja w social mediach

Czasem się zdarza, iż rekrutacja na wybrane przez nas stanowisku odbywa się w social mediach. Kontakt nawiązywany jest przez bezpośredniego przedstawiciela danego przedsiębiorstwa bądź w nowoczesnych firmach – przy pomocy zaprogramowanego bota. W obu przypadkach będziemy odpowiadać na wstępne pytania mające umiejscowić naszą osobę na liście potencjalnych kandydatów. Jest to bardzo szybki i wygodny sposób rekrutacji zarówno dla rekruterów, jak i osób poszukujących pracy.

 

Gdzie w social mediach szukać pracy?

Źródłem ofert pracy w mediach społecznościowych nie muszą być tylko oficjalne profile interesujących nas firm oraz zamknięte grupy. Aby zdobyć zatrudnienie możemy również wykorzystać sieć naszych znajomych, a także powiadomienia, które przychodzą do nas ze stron obserwowanych. Oczywiście w obu przypadkach musimy mieć jakąkolwiek pewność, iż nawiążemy kontakt z osobą decyzyjną lub odpowiedzialną za dysponowanie wolnym stanowiskiem. Szczególną uwagę należy zachować przy nieoficjalnych komunikatach oraz ogłoszeniach pozbawionych czytelności i zamieszczanych w przypadkowych miejscach w social mediach.

--- Artykuł sponsorowany ---