Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu

Zanim rozpoczniesz działania promocyjne, zaplanuj je w każdym aspekcie

Dla każdego jest rzeczą najzupełniej oczywistą, że zwycięstwo w walce o zainteresowanie odpowiednio szerokiego grona odbiorców naszą ofertą wymagać może, zależnie od branży czy skali działalności, szeregu przedsięwzięć promocyjnych. Wcale nie musi być jednak tak, że ich rezultat zawsze będzie proporcjonalny do nakładu włożonej w nie pracy czy pieniędzy. Aby osiągnąć zadowalającą efektywność, trzeba wszystko dobrze zaplanować.
  • 10.04.2019 16:00
  • Autor: Materiał zewnętrzny
Zanim rozpoczniesz działania promocyjne, zaplanuj je w każdym aspekcie

Wszelki chaos to Twój wróg

Niezależnie od tego, czy naszą ofertę zamierzamy promować wyłącznie na rynku lokalnym, czy też zasięg tych działań będzie dużo szerszy, niezbędne jest ustalenie kto właściwie i w jakich okolicznościach mógłby być nią zainteresowany. Od tego zależeć będą środki, po jakie sięgniemy i sposób ich wykorzystania. Ograniczony sens będzie miało przecież np. promowanie usług z zakresu mechaniki pojazdowej poprzez liczne nawet nośniki umieszczone wewnątrz pojazdów komunikacji zbiorowej. Za to nawet jeden banner w pobliżu myjni samochodowej może okazać się strzałem w dziesiątkę. To jest dość jasny przykład ilustrujący naturę problemu, wiele bywa jednak dużo mniej oczywistych, wymagających odpowiedniej wiedzy i doświadczenia.

Kolejne istotne zagadnienie to spójność całego przekazu kierowanego różnymi drogami. Wielkie znaczenie ma tu kwestia obrazu – on szybko zapada w pamięć, potrafi przywodzić określone skojarzenia, budzić zaufanie lub niekoniecznie. Przyjęcie jasnych zasad dotyczących sposobu prezentowania naszej oferty, w tym związanych z identyfikacją wizualną, musi poprzedzić inne działania. Spójny system powinien obejmować wszystkie nośniki umieszczone w przestrzeni publicznej, ulotki, reklamy w mediach, a także szyldy i inne elementy zainstalowane na wykorzystywanym przez nas obiekcie.

Nie musisz być specjalistą od wszystkiego

Skupiwszy się na przedmiocie swojej pracy, zwłaszcza jeśli wymaga ona bardziej wyrafinowanych kwalifikacji i większego zaangażowania, można nie mieć czasu i możliwości, by samodzielnie skutecznie zadbać o promocję – a to bywa przecież koniecznym warunkiem pomyślnego rezultatu wkładanego w działalność zaangażowania. Niekiedy więc po prostu opłacalne jest korzystanie ze wsparcia, jakiego jest w stanie udzielić doświadczona agencja reklamowa. Jego zakres może być bardzo różny – wszystko zależeć musi od potrzeb i celów, jakie stawia przed sobą konkretny przedsiębiorca, co powinno być każdorazowo przedmiotem odrębnej analizy. Warto zwracać uwagę na dotychczasowe doświadczenie podmiotu, który świadczyć ma dla nas takie usługi. Dobrze jest, jeśli, jak np. Reklama Efekt, dysponuje on własnym zapleczem technicznym, umożliwiającym samodzielną realizację wielu zadań, jak produkcja niektórych nośników, bez konieczności mnożenia kolejnych wykonawców i podnoszenia kosztów.

Źle prowadzone działania promocyjne to przede wszystkim straty. Umiejętne planowanie rozpoczęte we właściwym momencie, a także profesjonalna realizacja pozwala nie tylko ich uniknąć, ale i osiągnąć wysoką efektywność.

--- Materiał partnera ---