W lipcu 2019 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Kielcach ogłosiła drugi przetarg (pierwszy został unieważniony) na budowę tzw. małej obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego. We wrześniu otwarto oferty i wtedy okazało się, że przewyższają one zakładaną kwotę 48 milionów złotych. Najtańszą ofertę, na kwotę 52 miliony 921 tysięcy złotych, złożyło konsorcjum firm Fabe Polska i SP Sine Midas Stroy . Ta oferta przewyższała koszt zaplanowany o ok. 5 mln złotych. Pozostałe oferty kształtowały się na poziomie między ponad 62 milion złotych do blisko 76 milionów złotych. Wszyscy oferenci zaproponowali skrócenie czasu realizacji inwestycji o 3 miesiące i wydłużenie gwarancji na wybrane asortymenty robót o 5 lat. Termin związania oferentów złożonymi ofertami upływał w lutym 2020 roku.
Sytuacja pozostała w zawieszeniu, jak nas informowała wówczas Małgorzata Pawelec-Buras, główny specjalista do spraw komunikacji w oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Kielcach: " postępowanie przetargowe dla zadania polegającego na zaprojektowaniu i budowie obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego pozostało w toku. Decyzja o przedłużeniu terminu związania ofertą leży teraz wyłącznie po stronie wykonawców zainteresowanych dalszym udziałem w przetargu. Wykonawca może przedłużać ten termin o okres, który sam uzna za stosowny". Tak też się stało, postępowanie przetargowe jest w toku, a 26 maja w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju podpisano aneks, zwiększający środki finansowe na budowę tego blisko 3 km odcinka jednojezdniowej drogi, która stanowić będzie istotny element układu drogowego Ostrowca Świętokrzyskiego, gdyż pozwoli na zmianę przebiegu kierunkowego drogi krajowej nr 9, na terenie miasta.
Więcej informacji wkrótce.
Napisz komentarz
Komentarze