WESOŁYCH ŚWIĄT
WESOŁYCH ŚWIĄT
WESOŁYCH ŚWIĄT

Będą kolejne światła na al. Jana Pawła II?

  • 25.01.2019, 13:59 (aktualizacja 25.01.2019 16:02)
  • Agnieszka Cybulska
Będą kolejne światła na al. Jana Pawła II?
loadingŁaduję odtwarzacz...
Podziel się:
Oceń:
Starostwo Powiatowe chce na przejściu dla pieszych na alei Jana Pawła II zamontować światła. Zawnioskowano już nawet o środki zewnętrzne na budowę sygnalizacji, w wysokości 100 tysięcy złotych.

Docelowo na wysokości bazy MPK  mają stanąć cztery maszty sygnalizacji świetlnej wraz z kamerami monitorującymi, pętlą indukcyjną wzbudzającą zmianę świateł.

Wykonane zostanie oznakowanie pionowe oraz poziome w barwach biało- czerwonej. Ma to być to innowacyjne rozwiązanie, pierwsze tego typu na drogach powiatowych, bowiem sygnalizacja świetlna na przejściu dla pieszych będzie zlokalizowana poza skrzyżowaniem.

Miejsce, w którym planowana jest budowa sygnalizacji świetlnej, to bardzo ruchliwy odcinek powiatowej arterii, gdzie wielokrotnie dochodziło do wypadków z udziałem pieszych. Zgodnie ze statystykami policji oraz przeprowadzoną analizą przez służby drogowe, w okresie od 1 stycznia 2016r. do 31 grudnia 2018r. w rejonie przejścia doszło do 6 zdarzeń z udziałem pieszych, w wyniku których 5 osób zostało rannych.

Przyczyną tych wypadków było nie udzielenie pierwszeństwa pieszemu. Przejście dla pieszych na tym odcinku alei Jana Pawła II sąsiaduje z jednej strony z wyjazdem z pasażu handlowego, z drugiej zaś z wjazdem na teren bazy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji. Często korzystają z niego osoby starsze i niepełnosprawne. W pobliżu zlokalizowane są trzy przychodnie wraz z aptekami, Wyższa Szkoła Biznesu i Przedsiębiorczości, kościół. A ruch pojazdów na alei Jana Pawła II jest bardzo duży, bowiem stanowi ona szlak komunikacyjny od Huty Celsa Ostrowiec w kierunku wyjazdowym na Kielce.

Po wielu sygnałach od mieszkańców, pomalowano na biało-czerwono pasy poziome oraz postawiono znak informujący o ograniczeniu prędkości do 40 kilometrów. Rozwiązania te zasadniczo nie wpłynęły na poprawę bezpieczeństwa pieszych, czego dowodem są choćby pisma z Rad Osiedlowych „Pułanki” i „Słoneczne” do zarządcy drogi.

Pieniądze na to zadanie starostwo chce pozyskać z „Programu ograniczenia przestępczości i aspołecznych zachowań Razem bezpieczniej im. Władysława Stasiaka na lata 2018-2020”.

 

Agnieszka Cybulska

Komentarze (7)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Effect Studio Company z siedzibą w Ostrowcu Świętokrzyskim, os. Słoneczne 14 jest administratorem Twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
eska
eska 27.01.2019, 07:09
światła tak ale może większe mandaty i ograniczenie prędkości w mieście do 40km/h na wszystkich odcinkach ulic i bezwzględne egzekwowanie do zabrania prawa jazdy włącznie dla łamiących przepisy
pieszy
pieszy 26.01.2019, 20:53
Bardzo dobrze bo kierowcy nie zwracają na pieszych. Często przechodzę w tym rejonie przez pasy więc widzę,należałoby zwrócić również uwagę na przejście dla pieszych na wysokości Kauflanda tam również na wysokich obrotach silnika kierowcy jeżdżą.
Kierowca
Kierowca 26.01.2019, 11:07
To już przesada. Ile może być tych świateł. W odległości 100 metrów są już światła. A czy ktoś pomyślał o smogu? Dodatkowe zatrzymanie i ruszanie to większe spalanie. Po tym mieście i tak trudno jeździć bo za dużo świateł a tu jeszcze dodatkowe. Może lepiej zakazać jazdy samochodami a co tam, będzie taniej. Jeżeli już chcemy coś zrobić to kładka na jezdnią albo tunel pod jezdnią. Ruch należy upłynniać a nie spowalniać.
Pieszy ale i kierowca
Pieszy ale i kierowca 26.01.2019, 13:42
Na przestrzeni lat o których mowa w artykule zgłoszono kilka zdarzeń... A niezgłoszono ich znacznie więcej. Przechodzę przez to przejście codziennie w drodze do pracy i za każdym razem z "duszą na ramieniu". Rozglądam się na wszystkie strony, a i tak 4 razy o mało nie potrącił mnie pędzący kierowca. To, że nie zgłosiłam tego faktu nie oznacza, że go nie było. Przyczyna: nie zauważyłam numerów tablic czy marki auta, ponieważ przed 7 rano w zimowy czy jesienny poranek światła auto oślepiają przechidnua. A przede wszystkim zależało mi na ratowaniu swojego zdrowia a może nawet życia. Jestem ZA światłami i monitoringiem. Sama jestem kierowcą i wiem jak inni jeżdżą po ulicach. Dlatego uważam, że minuta czy dwie spóźnienia w pracy nie warta jest życia innej osoby. I nie chodzi tu o zakazywanie jazdy autem, chodzi o to że kierowcę w jakiś sposób chroni karoseria a pieszy jest w tym starciu bezbronny...
kierowca
kierowca 26.01.2019, 20:53
Światła są tam potrzebne. Mówię to jako kierowca. Wielokrotnie tamtędy jeżdżę i to przejście jest niebezpieczne, szczególnie po zmroku, gdy jest słaba widoczność. Przez deszcz i śnieg mało co widać a ludzie nawet nie patrzą tylko ładują się pod koła. Dla bezpieczeństwa pieszych i kierowców powinny być światła
Dla przypomnienia jest tam ograniczenie do 40 km/h ale większość i tak jeździ szybciej.
trzy kolory
trzy kolory 31.01.2019, 14:01
każde jedne "światła" to przyczyna spowolnienia ruchu samochodów a w konsekwencji nawet do ulicznego "korka" a przecież chcemy przemieszczać się jak najsprawniej
a gdy mowa o przejściach dla pieszych,oczywiście zainstalować sygnalizację świetlną tam gdzie jest ona niezbędna ale pod warunkiem,że będzie ona "na żądanie" pieszego i można byłoby z niej korzystać max. co 3-5 minut - życie pokazuje jak młodzież bawi się taką sygnalizacją...
Kierowca
Kierowca 27.01.2019, 21:33
Tak więc zróbmy światła co 100 metrów będzie super. Czy widział ktoś w dużym mieście takie cuda? W większych miastach można normalnie jeździć 80-100 bo drogi do tego się przystosowuje. U nas najlepiej dodatkowe światła. dalej piszę a może kładka nad jezdnią. Pamiętajmy zatrzymujemy się pieszym co są na pasach a nie przed pasami. Jeżeli jezdnia ma wysepkę to też są dwa różne przejścia a nie tak jak u nas pieszy na przejściu przed wysepką a jakiś idiota się zatrzymuje. Przecież takie zatrzymanie powoduje niebezpieczeństwo dla pieszego. najlepiej jak auta przejadą a to są sekundy i dopiero pieszy będzie przechodził. Najlepszym rozwiązaniem jest kładka nad jezdnią a światła są 100 metrów dalej więc każdy może mieć wybór.

Pozostałe