WESOŁYCH ŚWIĄT
WESOŁYCH ŚWIĄT
WESOŁYCH ŚWIĄT

Nie takie znowu cudowne. Rzecznik Konsumentów ostrzega

  • 22.01.2019, 12:52 (aktualizacja 22.01.2019 14:59)
  • Artur Sitarski
Nie takie znowu cudowne. Rzecznik Konsumentów ostrzega
loadingŁaduję odtwarzacz...
Podziel się:
Oceń:
Przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi ostrzega Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów. W Ostrowcu Świętokrzyskim tygodniowo odbywa się nawet kilka pokazów na których nierzetelni sprzedawcy próbują sprzedać towar. Jest to pościel, garnki, AGD czy sprzęt rehabilitacyjny.

Codziennie jesteśmy bombardowani reklamami o cudownych lekach, badaniach medycznych, garnkach w których ugotowane potrawy smakują lepiej czy pościeli gwarantującej zdrowy i przyjemny sen. Niejednokrotnie to informacja o wygranej lub miła i uśmiechnięta pani wręczająca zaproszenie, skłania konsumenta do pójścia na pokaz garnków, pościeli czy sprzętu rehabilitacyjnego. Wszystkie tego typu okoliczności powinny wzmagać czujność.

Firmy oferujące sprzęty na różnych pokazach często stosują nieuczciwe praktyki rynkowe. Konsument wprowadzany jest w błąd. Techniki manipulacji zmieniają się i trudno przed nimi się bronić, więc aby cieszyć się z udanych zakupów decyzje trzeba podejmować rozsądnie i pamiętać o kilku ważnych zasadach. Przede wszystkim powinniśmy się kierować ograniczonym zaufaniem i mieć na uwadze, że nie ma niepowtarzalnych okazji.

W wyniku liberalizacji rynku energii elektrycznej klienci indywidualni zyskali możliwość zmiany dostawcy energii elektrycznej. W tym obszarze także pojawiło się wiele nierzetelnych firm. Po domach i mieszkaniach chodzą osoby podające się za przedstawicieli firm energetycznych. Namawiają oni do zmiany operatora kusząc często niższą ceną.

Zdrowy rozsądek i świadomość zagrożeń dotyczy także zakupów w internecie. Już co drugi Polak robi zakupy w sieci. Tam również działają nierzetelni sprzedawcy. W 2017 roku w Polsce funkcjonowało 20 tys. sklepów internetowych z czego ok. 200 było fałszywych.

Od umowy zawartej w domu, na pokazie a także przez telefon czy internet możemy odstąpić bez żadnych konsekwencji i bez podania przyczyny. Oświadczenie musi być zawarte na piśmie. Prawo nie dopuszcza sytuacji w której można to zrobić np. telefonicznie. Częstym błędem popełnianym przez konsumentów jest także nieżądanie kopii umowy. 

Czytajmy co podpisujemy. Podpis pod umową oznacza, że zapoznaliśmy się z dokumentem. Jeżeli nie rozumiemy, nie podpisujmy.
 

Artur Sitarski

Komentarze (1)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Effect Studio Company z siedzibą w Ostrowcu Świętokrzyskim, os. Słoneczne 14 jest administratorem Twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
abonent
abonent 23.01.2019, 09:06
w lutym ub. roku zmuszony byłem podać swoje wszelkie dane osobowe w związku z posiadaniem telefonu "na kartę" ; od tamtego czasu niemal codziennie jestem nękany telefonami reklamowymi różnej maści sklepów,przychodni zdrowia czy usług a zawsze dzwoniący wymieniają moje imię i nazwisko - ja nie życzę sobie i nie pozwalam, żeby moje dane osobowe były wykorzystywane przez kogokolwiek kogo do tego nie upoważniłem
pytając dzwoniących skąd mają moje dane osobowe,zawsze pada ta sama odpowiedź : pana numer został wylosowany komputerowo , OK ale skąd macie moje dane ?
może i tym drażliwym prawnie procederem zajął by się pan rzecznik i udzielił publicznie jak postępować w takich nagminnych przypadkach

Pozostałe