ZDZ zaprasza
ZDZ zaprasza
ZDZ zaprasza

Nie takie znowu cudowne. Rzecznik Konsumentów ostrzega

  • 22.01.2019, 12:52 (aktualizacja 22.01.2019, 14:59)
  • Artur Sitarski
Nie takie znowu cudowne. Rzecznik Konsumentów ostrzega
loadingŁaduję odtwarzacz...
Podziel się:
Oceń:
Przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi ostrzega Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów. W Ostrowcu Świętokrzyskim tygodniowo odbywa się nawet kilka pokazów na których nierzetelni sprzedawcy próbują sprzedać towar. Jest to pościel, garnki, AGD czy sprzęt rehabilitacyjny.

Codziennie jesteśmy bombardowani reklamami o cudownych lekach, badaniach medycznych, garnkach w których ugotowane potrawy smakują lepiej czy pościeli gwarantującej zdrowy i przyjemny sen. Niejednokrotnie to informacja o wygranej lub miła i uśmiechnięta pani wręczająca zaproszenie, skłania konsumenta do pójścia na pokaz garnków, pościeli czy sprzętu rehabilitacyjnego. Wszystkie tego typu okoliczności powinny wzmagać czujność.

#LokalniejestFajnie
#LokalniejestFajnie
#LokalniejestFajnie

Firmy oferujące sprzęty na różnych pokazach często stosują nieuczciwe praktyki rynkowe. Konsument wprowadzany jest w błąd. Techniki manipulacji zmieniają się i trudno przed nimi się bronić, więc aby cieszyć się z udanych zakupów decyzje trzeba podejmować rozsądnie i pamiętać o kilku ważnych zasadach. Przede wszystkim powinniśmy się kierować ograniczonym zaufaniem i mieć na uwadze, że nie ma niepowtarzalnych okazji.

W wyniku liberalizacji rynku energii elektrycznej klienci indywidualni zyskali możliwość zmiany dostawcy energii elektrycznej. W tym obszarze także pojawiło się wiele nierzetelnych firm. Po domach i mieszkaniach chodzą osoby podające się za przedstawicieli firm energetycznych. Namawiają oni do zmiany operatora kusząc często niższą ceną.

Zdrowy rozsądek i świadomość zagrożeń dotyczy także zakupów w internecie. Już co drugi Polak robi zakupy w sieci. Tam również działają nierzetelni sprzedawcy. W 2017 roku w Polsce funkcjonowało 20 tys. sklepów internetowych z czego ok. 200 było fałszywych.

Od umowy zawartej w domu, na pokazie a także przez telefon czy internet możemy odstąpić bez żadnych konsekwencji i bez podania przyczyny. Oświadczenie musi być zawarte na piśmie. Prawo nie dopuszcza sytuacji w której można to zrobić np. telefonicznie. Częstym błędem popełnianym przez konsumentów jest także nieżądanie kopii umowy. 

Czytajmy co podpisujemy. Podpis pod umową oznacza, że zapoznaliśmy się z dokumentem. Jeżeli nie rozumiemy, nie podpisujmy.
 

Artur Sitarski

Komentarze (1)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Effect Studio Company z siedzibą w Ostrowcu Świętokrzyskim, os. Słoneczne 14 jest administratorem Twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
abonent
abonent 23.01.2019, 09:06
w lutym ub. roku zmuszony byłem podać swoje wszelkie dane osobowe w związku z posiadaniem telefonu "na kartę" ; od tamtego czasu niemal codziennie jestem nękany telefonami reklamowymi różnej maści sklepów,przychodni zdrowia czy usług a zawsze dzwoniący wymieniają moje imię i nazwisko - ja nie życzę sobie i nie pozwalam, żeby moje dane osobowe były wykorzystywane przez kogokolwiek kogo do tego nie upoważniłem
pytając dzwoniących skąd mają moje dane osobowe,zawsze pada ta sama odpowiedź : pana numer został wylosowany komputerowo , OK ale skąd macie moje dane ?
może i tym drażliwym prawnie procederem zajął by się pan rzecznik i udzielił publicznie jak postępować w takich nagminnych przypadkach

Pozostałe