Seniorze, nie daj się oszukać!

  • 4.12.2018, 07:25
  • Nina Dukielska
Seniorze, nie daj się oszukać! foto: J.Herok "Policja 997"
Podziel się:
Oceń:
W Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów podpisano Porozumienie o współpracy pomiędzy Komendantem Głównym Policji, Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Prezesem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesem Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w zakresie ochrony seniorów przed oszustwami. Tym samym uruchomiona została kampania społeczna „Seniorze, nie daj się oszukać!”.

Sygnatariuszami porozumienia są: gen.insp. Jarosław Szymczyk Komendant Główny Policji, Marek Niechciał Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, prof. Gertruda Uścińska Prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Aleksandra Hadzik Prezes Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.

Skorzystaj z kalkulatora ubezpieczeń Bezpieczni.pl i otrzymaj zniżkę na swoje następne OC/AC
Skorzystaj z kalkulatora ubezpieczeń Bezpieczni.pl i otrzymaj zniżkę na swoje następne OC/AC
Skorzystaj z kalkulatora ubezpieczeń Bezpieczni.pl i otrzymaj zniżkę na swoje następne OC/AC

W 2017 roku na terenie Polski popełniono ponad 40 tysięcy przestępstw na szkodę osób starszych (65+). Były to przede wszystkim: kradzieże cudzej rzeczy, kradzieże z włamaniem oraz oszustwa. Wśród metod działania sprawców oszustw jednym z najbardziej znanych jest oszustwo na tzw. „wnuczka” lub „policjanta”. Jednak w ostatnim czasie coraz częściej mówi się także o nadużyciach przy zawieraniu różnego rodzaju umów. Mogą to być umowy podpisywane na pokazach dedykowanych głównie seniorom, ale również umowy na dostarczanie mediów czy usług telefonicznych, które bywają zawierane w mieszkaniach. Niestety okazuje się, że oferujący takie usługi są oszustami. Wykorzystują starsze osoby doprowadzając je do podpisania niekorzystnych umów. Takie działania mogą wypełniać znamiona przestępstwa.

Dlatego tak ważne jest budowanie świadomości w tym zakresie. Kampania tworzona wspólnie przez instytucje mające na co dzień kontakt osobami starszymi ma w tym pomóc. Na jej potrzeby zostało przygotowanych przez UOKiK 350 tysięcy sztuk bezpłatnych informatorów oraz 3 tysiące plakatów. Materiały te będą dystrybuowane podczas spotkań przedstawicieli wymienionych instytucji z seniorami oraz dostępne w siedzibach ZUS i KRUS, czyli miejscach często odwiedzanych przez seniorów.

Nina Dukielska

Zdjęcia (3)


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Effect Studio Company z siedzibą w Ostrowcu Świętokrzyskim, os. Słoneczne 14 jest administratorem Twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe