Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu

Co wpływa na efektywne pozycjonowanie stron i marketing internetowy?

Każdy biznesmen prowadzący sprzedaż internetową może mieć wpływ na generowane zyski poprzez poprawienie widoczności strony w sieci. Kluczem do sukcesu jest znajomość odpowiednich narzędzi, które pozwolą witrynie zająć wyższą pozycję w wyszukiwarce i tym samym dotrzeć do większego grona odbiorców. Wyjaśniamy, co to jest pozycjonowanie stron oraz na co powinno się zwrócić uwagę chcąc zwiększyć swoje obroty.
  • 11.07.2018 16:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Co wpływa na efektywne pozycjonowanie stron i marketing internetowy?

Internauta chcąc znaleźć interesujące go treści wpisuje nawiązującego do nich hasło w wyszukiwarkę Google i jego oczom ukazują się wyniki, w skład których wchodzą płatne reklamy Google AdWords i wyniki organiczne. Kolejność tych drugich zależy bezpośrednio od pozycjonowania stron.

Czym jest SEO?

Optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki obejmuje szereg działań mających na celu przygotować witrynę w taki sposób, by mogła ona zająć jak najwyższe miejsce w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki z zachowaniem jej zasad. Należą do nich zadania z pogranicza programowania budowy stron, w tym przykładowo przyspieszenie procesu ładowania się strony. Mowa tutaj o usunięciu niepotrzebnych elementów czy dostosowanie witryny, by mogła być otwierana z poziomu urządzeń mobilnych.

Następnym posunięciem jest pozycjonowanie. Co wpływa na pozycję witryny na liście wyników wyszukiwania? Przede wszystkim algorytm, uwzględniający około 200 różnych kryteriów, których ilość stopniowo się zwiększa. Niektóre są powiązane z optymalizacją, inne nawiązują do działalności w social media czy jakości stron linkujących do witryny sklepu. Sam algorytm nie został podany do publicznej wiadomości, co prawda niektóre z kryteriów są znane, ale nie wszystkie. Pozostałe można poznać obserwując funkcjonowanie wyszukiwarek. Tym zajmują się eksperci od marketingu internetowego z agencji takich jak OMS, których doświadczenie i pozyskana we wspomniany sposób wiedza pozwala dostosować działania do obowiązującego algorytmu. Z ofertą firmy zapoznasz się pod adresem: https://oms.slupsk.pl/seo-i-pozycjonowanie/.

Skuteczne kampanie PPC

Wróćmy do wspomnianych reklam Google AdWords. Działają one w oparciu o system Pay Per Click, czyli płatności za kliknięcie. Reklamodawca płaci dopiero wtedy, gdy internauta kliknie w link lub baner, nie ponosi żadnych kosztów za samą emisję reklamy. Kampanie płatnych reklam są doskonałym dopełnieniem pozycjonowania, jako że w takie reklamy klikają zdecydowani na kupno prezentowanego produktu, a ci co się jeszcze wahają, przeglądają pozostałe wyniki wyszukiwania.

--- Artykuł sponsorowany ---