Określenie grupy docelowej
Określenie grupy klientów, do której ma bezpośrednio trafiać reklama firmy jest pierwszą, najważniejsza kwestią z której należy zdać sobie sprawę. Ten kluczowy element pozwoli na dobranie odpowiednich aranżacji przykuwających wzrok właśnie tych osób których powinien. Pod tym kontem należy również dobierać manekiny. Dla przykładu, jeżeli sklep prowadzi w największej mierze sprzedaż odzieży ciążowej to w tego typu manekiny powinno się zainwestować. Działanie to pozwoli na odpowiednie, precyzyjne wyeksponowanie wszystkich walorów produktu.
Specjalne okazje i różnorodne tematy
To zagadnienie jest dość ściśle powiązane z pierwszą kwestią. Bardzo istotnym jest, by promować te produkty, których jest w sklepie najwięcej. Jednocześnie część witryny warto jest poświęcić na mniejszy ilościowo towar. Całość należy podciągnąć pod okazje i strefy tematyczne, np. zbliżające się święta, walentynki, czy wakacje.
Częstotliwość zmian
Witryna sklepowa, by stale przykuwała uwagę musi być zmieniana. Zmiany co tydzień lub miesiąc wydają się być racjonalne. Nie należy jednak tych okresów zbytnio zwiększać, gdyż potencjalni klienci pomyślą, że nic w tym sklepie się nie zmieniło od ich ostatniej wizyty więc nie będą na niego marnować czasu. Jeżeli chce się uzyskać zamierzony cel, czyli częste odwiedziny docelowej grupy to kampanie tygodniowe sprawdzą się najlepiej. Dłuższe odstępy można zachować np. w okresie przedświątecznym, który trwa znacznie dłużej niż tydzień. Nie przeszkadza to jednak w dostawianiu lub wymienianiu detali wystawowych.
Manekiny sklepowe a kolorystyka i estetyka witryn sklepowych
Manekiny sklepowe w aranżacjach witryn sklepowych powinny być zawsze frontem ustawione do potencjalnego klienta. Eksponowany towar musi być bardzo estetyczny. Odzież wyprasowana i czysta, biżuteria odpowiednio połyskująca, peruki uczesane itp. Do tego dochodzi jeszcze dobór pasujących do siebie barw. Idąc najłatwiejszą ścieżką można tworzyć ekspozycje z danej grupy kolorów: ziemi, ognia, wody. Dobrą zasadą jest również kierowanie się kolorami powiązanymi z nadchodzącymi wydarzeniami np. walentynki – czerwień. Ważną kwestią estetyczną jest również pokazywanie cen produktu. Tu praktyką która się najbardziej sprawdza jest ustawianie przed manekinem stojaka z wyróżnionymi cenami za dany produkt.
Trzymając się tych kilku prostych zasad tworzenia ekspozycji sklepowych można znacznie podnieść ilość odwiedzin sklepu. Najważniejszym ich elementem będą manekiny sklepowe, na których produkty zostaną odpowiednio wyeksponowane. Manekiny i aranżacja witryn to nieodłączne elementy.