Firmy logistyczne coraz częściej decydują się na skorzystanie z usługi zwanej co-packing. W większości przypadków działa ona na zasadzie outsourcigu, co pozwala na poczynienie znacznych oszczędności. Dedykowana jest przede wszystkim do sklepów internetowych, które na co dzień mają do czynienia z setkami paczek. Na czym dokładnie polega co-packing i kiedy opłaca się w niego zainwestować?
Co packing- na czym to polega?
Jak sama nazwa wskazuje, tego rodzaju usługa odnosi się do pakowania, a także wymiany opakowań. Z tego też względu korzystają z niej przedsiębiorcy zajmujący się sprzedażą online. Estetyczny wygląd produktów, jeszcze przed ich rozpakowaniem to niewątpliwie duża zaleta, na którą zwracają uwagę konsumenci. Odpowiednio zapakowany przedmiot nie jest przy tym narażony na uszkodzenie w transporcie. Niestety, na co dzień rzadko kiedy pracownicy mają czas na stworzenie starannego opakowania. Ponadto, przy pomocy co-packingu możliwe jest zbudowanie specjalnych zestawów, które następnie trafiają do klienta jako dedykowany produkt. Zostaje więc po części zindywidualizowany.
Kto powinien skorzystać z co-packingu?
Nie tylko sklepy internetowe skorzystają na inwestycji w estetyczne opakowania oferowanych produktów. To także świetny wybór dla agencji reklamowych, które potrzebują zestawów promocyjnych, a także dla producentów. Zmieniony wygląd produktów może zachęcać do ich zakupu, co widocznie jest chociażby w okresie świątecznym. Jednym z przykładów może być branża alkoholi luksusowych. Klienci często decydują się na taki zakup w ramach prezentu na liczne okazje. Jest jednak jeden, podstawowy warunek- taki zestaw musi wyróżniać odpowiedni wygląd, który sprawi wrażenie nieszablonowego i jednocześnie wartościowego. Opakowanie to więc bardzo ważny element. Usługi tego rodzaju świadczy operator logistyczny firm http://pro-log.com.pl/. Wyspecjalizowany jest głównie w obsłudze łańcucha dostaw towarów akcyzowych.
Co można zyskać na usłudze outsourcingu co-packingu?
Najważniejsza zaleta to wspomniana już oszczędność czasu. Tworzenie upominkowego opakowania bądź paczki odróżniającej się estetyką od pozostałych przesyłek, nie należy do prostych zadań, na które poświęca się zaledwie kilka minut. Wystarczy wyobrazić sobie, że dziennie trzeba przygotować ich kilkadziesiąt, a nawet więcej. Logistycznie może to być więc trudne do zrealizowania. Najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, to oddanie obowiązków pakowania i przepakowywania do innej firmy, która zajmuje się tym na co dzień i właśnie na tym polega outsourcing co-packingu. Zyskuje w ten sposób także oszczędność pieniędzy, ponieważ nie zachodzi już potrzeba zatrudniania pracowników specjalnie do wykonywania tej czynności. Kolejna korzyść, to pewność dobrze wykonanego zadania. Paczki lub zestawy wyróżniają się wysoką jakością użytych materiałów oraz świetnym wyglądem. Nie ma także większych ograniczeń jeżeli chodzi o ich zaplanowany wygląd.
Napisz komentarz
Komentarze