W sytuacji gdy produkt nie spełni naszych oczekiwań mamy dwa wyjścia:
Całkowity zwrot produktu
Jako konsumenci zawierający umowę na odległość, bo to jest podstawa internetowych zakupów możemy zwrócić towar bez podania przyczyny
W tej kwestii warto sprawdzić regulamin sklepu online, w którym powinny znaleźć się niezbędne informacje, między innymi:
- jak można odstąpić od umowy kupna
- jaki czas jest na to
- kto pokrywa koszty zwrotu
- w jakiej formie odstąpienie umowy ma być przekazane, pisemnie czy mailowo
Czyli powinny zostać zawarte wszystkie szczegóły, dzięki którym transakcja będzie mogła zostać anulowana.
Jak możemy odstąpić od umowy
Jeśli dany produkt nie jest satysfakcjonujący możemy go odesłać. Każde odstąpienie od umowy powinno być przedłożone na piśmie, bądź wysłane drogą mailową. O tą kwestię dopytajmy sprzedawcę jeśli nie zamieszcza takiej informacji.
Pamiętajmy jednak że na odesłanie towaru mamy określony czas, który wynosi 14 dni od momentu odebrania przesyłki.
Generowanie formularza zwrotu i cały proces oddawania zajmie tylko kilka minut, jeśli skorzystamy z pomocy zwracam.pl, gdzie nie tylko szybko i sprawnie załatwimy formalności, lecz także zamówimy kuriera.
Wymiana towaru
Jeśli nie chcemy całkowicie zwracać zakupionego przedmiotu, należy skontaktować się ze sprzedającym i dopytać czy jest możliwa opcja wymiany. Zazwyczaj nie jest to problem.
W takiej sytuacji odsyłamy paczkę, informując sklep, jaki konkretnie model, kolor czy kształt przedmiotu nas interesuje.
Koszty dostawy i zwrotu
Jeśli zdecydujemy się na całkowite odstąpienie od umowy, musimy mieć świadomość że poniesiemy dodatkowe koszty. Zwracając przesyłkę sklep nie zwróci nam kosztów transportu, a jedynie wartość przedmiotu, chyba że regulamin sklepu mówi inaczej. Pieniądze w ciągu 14 dni znajdą się z powrotem na koncie, bo tyle czasu ma sprzedawca by je zwrócić.
W przypadku wymiany, za kolejną przesyłkę także zapłacimy dlatego warto rozważnie robić zakupy i dokładnie sprawdzić, czy faktycznie dany produkt spełni oczekiwania.
Reklamacja towaru
Zupełnie inaczej wygląda sytuacja w przypadku gdy zareklamujemy towar. Jeśli posiada on widoczne ubytki, nie jest zgodny ze zdjęciem z aukcji, czy po prostu posiada ukryte wady, musimy niezwłocznie poinformować o tym sprzedającego, wypełnić formularz reklamacyjny i odesłać wybrakowaną paczkę. Oczywiście wtedy nie ponosimy dodatkowych kosztów, bo za transport i ponowną wysyłkę pieniądze zwróci sprzedawca.
Ważne!
W każdym z powyższych przypadków musimy zmieścić się w podanym terminie 14 dni.
Towar zwracany, bądź wymieniany nie może nosić żadnych śladów użytkowania, w innym przypadku nie zostanie on przyjęty. Na te kwestie warto zwrócić szczególną uwagę.
Napisz komentarz
Komentarze